W NIEKTÓRYCH BADANIACH

Ossowska chętnie godziła się także, aby w niektórych badaniach rozszerzyć zakres interesują­cych badacza moralności zjawisk tak, aby objąć nim całą sferę nazywaną stylem życia lub ethosem. Moralność mieszczańska i Ethos rycerski są przekonującym świadectwem tej tezy”.Podzielając interpretację I. Lazari-Pawłowskiej, nie podzielam jednak wniosków, do których autorka ta w konkluzji dochodzi. A oto stosowny fragment: „Ossowska znalazłaby się oczywiście w innej sytuacji metodologi­cznej, moim zdaniem w lepszej, gdyby się zdecydowała na mniej lub bardziej arbitralne wyznaczenie zakresu moralności. W Podstawach nie wyjaśnia, dlaczego tego nie czyni, przyjmując jako rzecz oczywistą, że jej definicja powinna mieć charakter sprawozdawczy. Pisała wówczas: »Nie do nas należy rozstrzyganie, co powinno być wyłączone z zakresu moralności, a co powinno w nim zostać«.

Hej, jeśli jesteś fanem techniki to dobrze trafiłeś! Zapraszam Cię do lektury mojego bloga, który jest poświęcony tej tematyce. Mam nadzieję, że miło spędzimy razem czas 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)